Vores hverdag i Kornvænget

Vi er et børnehus med fokus på et fælleskab for alle. Vi ligger i et naturskønt område, hvilke vi nyder godt af. Vores hverdag tager afsæt i værdierne : Nærvær, Anerkendelse, Omsorg og Nysgerrighed. Vi elsker at være ude, og det meste af året er vi mange timer på vores store og motorisk udfordrende legeplads med hemmelige stier og spændende høje meget af dagen. Her spiller vi bold, cykler, bygger, lave bål og mad, leger og meget mere.

Vi er optaget af det gode børneliv hvor vi vægter fællesskaber og glæde højt. For at børnene kan trives, udvikles og lære har de brug for engagerede, nærværende og anerkendende voksne.

Vi har fokus på at have familien i centrum, vi tager børneperspektivet og får øje på barnets ressourcer. Vores hverdag er præget af høj faglighed med fokus på det enkelt barn får gode oplevelser og deltagelse muligheder i fællesskaberne i spændende og udfordrende læringsmiljøer.

Vi ser børn som kompetente individer, der kan indgå i fællesskaber, og kan danne gode relationer. Vi er synlige, nærværende og til stede, så der skabes de bedste rammer for udvikling. Der er fokus på læring, udvikling og fællesskab.

Børnene har mulighed for at udvikle sig på det trin de er. Der er plads til forskellighed. Vi har både et fællesskab på stuen vi værner om, samt åbne stuer, hvor børnene frit kan bevæge sig efter interesse og legerelationer.

Vi oplever det giver en mangfoldighed blandt børnene, at de kan færdes rundt i forskellige kontekster, læringsmiljøer og relationer. Personalet er til enhver tid anerkendende og guidende.

"Det, man egentlig lærer af at gå i et dagtilbud, er at være menneske sammen med andre mennesker" - citat børneforsker Erik Sigsgaard.